Kaj storiti za boljšo prebavo?

Marsikomu prebava povzroča težave, ki lahko kar precej vplivajo na kakovost življenja. Kako si pomagati, da bo čim boljša? Tukaj je nekaj nasvetov.

1. Jejte v vrstnem redu po prebavljivosti

Najprej jejte hrano, ki je laže prebavljiva, nato počasi napredujte k bolj kompleksni hrani. Predstavljajte si cesto: če bi bil na začetku najpočasnejši avto, bi za seboj naredil velik prometni zastoj. Podobno je pri hrani. Zato najprej pojejte hrano, ki je lahko prebavljiva, težja hrana naj pride na vrsto pozneje.

Primeri za nekaj skupin živil, koliko potrebujemo, da jih prebavimo:

voda in sokovi: 20 do 30 minut

sadje, smoothiji, juhe: 30 do 45 minut

zelenjava: 30 do 45 minut

fižol, polnozrnati izdelki, škrob: 2 do 3 ure

meso, ribe, perutnina: 3 ure ali več

2. Med obroki pijte toplo vodo ali vroče pijače

Mrzle pijače upočasnijo naš prebavni proces. Samo predstavljajte si, kako je, če postavite led na mišice – mišica se skrči in ne more dobro delovati. Topla voda ali čaj pa pospešita prebavo. V glavi imejte cesto iz prejšnje točke, zato pijte pred obroki.

3. Jejte redno

Zelo pomembno je, da jeste redno in takrat, ko je čas za obrok. Uživanje podobnih skupin živil ob istem času vsak dan zelo pozitivno vpliva na naš prebavni sistem. Redno notri, redno ven.

4. Zavedajte se, kaj jeste in kako velike obroke

Naše prehranjevanje je vzrok številka ena težav s prebavo. Naši možgani nam šele po desetih minutah sporočijo, da smo zares siti. Torej, nehajte jesti, preden ste povsem siti. Deset minut pozneje se boste počutili prijetno site, vendar brez težav.

5. Dobro prežvečite hrano in med jedjo ne govorite

Slabo žvečenje in govorjenje povzročita, da hrano prehitro pogoltnemo. Naš prebavni sistem ni narejen, da bi prebavljal velike kose, ampak majhne, zato moramo poskrbeti, da ne pride do prebavnih motenj ali zaprtja.

6. Med jedjo bodite sproščeni

Prehranjevanje med hitenjem pospeši vaš stres in upočasni vaš prebavni sistem. Ustvarite prijetno, mirno vzdušje, lepo si pripravite mizo in uživajte. Posvetite se le hrani.

7. Lepa drža

Če se med prehranjevanjem držite grdo in sključeno, to slabo vpliva tudi na vašo prebavo, saj pritiskate na svoje notranje organe. Vadite sedenje z iztegnjeno hrbtenico in rameni nazaj. Boste videli, to bo zares ugodno vplivalo na vaš prebavni sistem.

8. Ne jejte pozno zvečer

Naša telesa, vključno z našim prebavnim sistemom, zvečer upočasnijo svoje delovanje in se počasi pripravljajo na počitek in obnovo. Če jemo pozno zvečer, v našem telesu ni dovolj prebavnih encimov, da bi pomagali pri pravilni prebavi. Ta neprebavljena hrana ostane v vašem trebuhu in moti vaš spanec.

9. Po hrani pojdite na kratek sprehod

Pozabite na modrost, da pol ure po hrani ne smete migati. Povečana fizična aktivnost vam bo namreč pomagala zagnati prebavni sistem, lažje pa bo tudi tvorjenje prebavnih encimov. Kratek sprehod bo odlično vplival na vašo prebavo, odpravil bo zaprtje in tudi vaše počutje se bo zagotovo dvignilo vsaj za nekaj ravni.

10. Poskusite s popolnim obratom

Začetni položaj: sed z iztegnjenimi nogami

Izvajanje: desno stopalo položite na zunanjo stran levega kolena in levo nogo pokrčite v kolenu. Leva peta naj se dotika desne strani medenice, vendar bodite pozorni, da je zadnjica na tleh. Desno dlan položite za hrbet, levo roko dvignite visoko in zravnajte hrbet, nato pa položite levo nadlaket na zunanjo stran desnega kolena. Primite se za gleženj. V opisanem položaju ostanite vsaj pol minute, nato pa ponovite še na drugo stran.

Lisa - 22/2013

Članek je objavljen v reviji
Lisa - 22/2013

Želite prejemati revijo v svoj nabiralnik?

Naročite se lahko po telefonu 04 511 64 44,
ali preko spletne naročilnice.

Revija je lahko tudi lepo darilo.
Naročite revijo za svoje najdražje ali prijatelje.