"V otroštvu sem preizkusila vse športe."

Ljubljančanko Nušo Repovž najlažje opišemo z dvema besedama: ambasadorka gibanja. Velik del v življenju jo spremlja gibanje, v otroštvu je poskusila praktično vse športe od plavanja, tenisa do tekvandoja, najdlje je vztrajala v atletiki. Pravi, da ji gibanje pomeni svobodo, in dokler se bo lahko gibala, bo srečna in zadovoljna. Zdaj uživa v svojem novem projektu – vadbi za nosečnice in mamice po porodu s slikovitim imenom Gibaj Zibaj.

"V otroštvu sem preizkusila vse športe, ves čas sem se gibala, vse mi je bilo všeč. Z atletiko sem se srečala v osnovni šoli in najdlje vztrajala pri njej, na koncu sem trenirala mnogoboj. Med puberteto sem resno treniranje malo potisnila na stran, čeprav nikoli nisem nehala gibati. V vadbenem centru Vigor sem nato spoznala CrossFit in ga začela bolj resno trenirati. Kar trikrat zaporedoma se mi ji kot edini Slovenki uspelo uvrstiti na Regionalno evropsko tekmovanje v CrossFitu, kar se mi takrat ni zdelo nič posebnega, danes pa sem kar ponosna na te dosežke,” se smeji simpatična Nuša, ki kar poka od pozitivne energije, dobre volje in tudi čvrstih mišic.

Sredi tega noro aktivnega življenja, polnega treningov in tekmovanj, Nuša pravi, da ji je bilo v eni točka vsega kar malo preveč. “Sama sebe sem tudi spravila pod pritisk, nisem bila več v taki formi. Potem je seveda na vrsto prišla nosečnost in na neki točki sem se med nosečnostjo začela opazovati in vse zapisovati. Dejansko sem imela kar težave, da sem iz tega intenzivnega treninga presedlala na bolj umirjeno vadbo.

To seveda ne pomeni, da ni bilo več intenzivno, a je bilo zelo drugače. Potem sem začela raziskovati, kaj sploh lahko počnem med nosečnostjo in kaj ne. Ugotovila sem, da je vadba med nosečnostjo super, a jo je treba prilagoditi in predvsem je treba prisluhniti svojemu telesu. Vedeti moraš, kaj se dogaja s telesom. Ženske ponavadi bolj spremljamo, kaj se dogaja z zarodkom, na spremembe telesa pa kar pozabimo,” pravi Nuša, ki trenutno s svojim navihanim fantkom uživa na morju.

Prilagojena vadba

Nuša ima skupino vadbe z nosečnicami in skupino mamic: “Vadba je prilagojena stopnji nosečnosti, pripravljenosti žensk in tudi starosti nosečnice. Vse to vpliva na počutje in spremembe. Telo se popolnoma prilagodi novemu stanju, srce se prilagodi, pritisk se poveča, metabolizem se upočasni. Ženske pridejo na vadbo, ker se ne želijo zrediti, ker ne morejo spati, imajo težave s sladkorno boleznijo in želijo ostati fit. Veliko jih pride tudi, ker se šele z nosečnostjo zavedo, da morajo nekaj narediti za svoje zdravje.”

Nosečnica

Večina nosečnic pride na vadbo po tretjem, četrtem mesecu in Nuša ima zanje nekaj dragocenih nasvetov: “Predvsem je zelo pomembno, da nosečnice ne sme biti strah gibanja, vedeti mora, da je to le zdravo za njih. Seveda je pomembno, da se seznanijo z vsemi spremembami, ki se dogajajo v njihovem telesu, in da jih med vadbo tudi upoštevajo. Načeloma lahko nosečnice vadijo, dokler zdržijo, dokler imajo še energijo. Jaz sem bila do osmega meseca zelo aktivna, potem pa sem bolj hodila na sprehode in enkrat na teden v telovadnico.”

Po porodu

“Meni se je tudi med nosečnostjo zdelo, da sem super nosečka, ki vse prenaša z lahkoto. Seveda sem mislila, da bo po porodu enako. A sem kmalu ugotovila, da nosečnost in porod pustita na telesu veliko posledic, da si popolnoma 'razštelan'. Misliš, da imaš isto telo, a je v resnici popolnoma drugo,” se spominja Nuša, ki piše tudi blog na www.gibajzibaj.si/blog.

Nuša je tudi po porodu hitro pogrešala gibanje, zato se je vrnila v telovadnico, edina težava je bila, da ni imela varstva za otroka: “Potem sem dejansko začela razmišljati v tej smeri, da naredim vadbo za mamice in da so vaje popolnoma prilagojene ženskam po porodu, a da imajo zraven lahko tudi otročka. Zdaj pridejo mamice z dojenčki, oni so pač zraven, mamice pa vadijo. Dojenčki niso vključeni v vadbo. Rada bi dosegla, da bi se ženske zavedale, kaj zanje pomeni gibanje, to, da skrbijo zase. Čim več žensk bi rada spravila v gibanje, zdravo gibanje. Nosečnost in porod sta dve prelomni točki, ko ženske nehajo biti aktivne. Prav zato sem začela ta projekt – da ženske ohranimo v gibanju. Želim ozavestiti čim več žensk, da je gibanje pomembno. Želim, da ljudje razmišljajo s svojo glavo in sprejemajo odgovornost za svoja dejanja.”

Fotografije: Igor Zaplatil

Liza - 35/2017

Članek je objavljen v reviji
Liza - 35/2017

Želite prejemati revijo v svoj nabiralnik?

Naročite se lahko po telefonu 04 511 64 44,
ali preko spletne naročilnice.

Revija je lahko tudi lepo darilo.
Naročite revijo za svoje najdražje ali prijatelje.